2022. december 21., szerda

FÉNYESLITKE -- A LEGENDÁS RÉTI CSÁRDA

A csárdát Márta Vali(GÖNDRI) és a férje Kovács Sanyi(NAGYON SZERETI FIÁVAL ATTILÁVAL EGYÜTT, A LOVAKAT) nyitották meg 1989 december 31-én.Ez volt az első vállalkozás a faluban
17 évig Üzemelt.Később ahgy nőttek a gyerekek ők is besegítettek(Attila-Ákos) Az utolsó szovjet katona Viktor(jól beszélt magyarul)tőlük ment a határra,sírva, Viktor,nagyon szeretett Magyarországon szolgálni,de a politikai döntés miatt el kellett mennie vissza hazájába.Még utoljára eljöttek a csárdába ahol a legfinomabb ételek készültek elérhető áron.Sok Szovjetunióba tartó kamionos oda vissza megállt itt egy üdítőre és egy finom pacal pörköltre,de széles volt az étlap palettája.Babgulyás,Halászlé( még karácsonyra elvitelre is főztek),Pacal,párizsi,holstein szelet,brassói,cigán pecsenye-húslevesek falusi módra-a tulaj nevelte szabadon jöttek mentek a tyukok a kertben-közel 34 féle étel stb..desszertnek palacsinta,somlói,gesztenye püré stb.SZAKÁCSOK Vitéz Vári Nagy Ferenc,ételt is szervírozott,
Klupta Betti,Kovács Attila a fiuk. KONYHAI KISEGÍTŐK első volt Boxi anyukája Bakajsza ferencné,Nagy Anita Pálné.Gina első munkahelyként,a kohyhában dolgozott,szeretettel emlékszik,Sanyibácsira és Valika nénire, Nagyon sok szilveszteri,lagzi-ahol A BEZDÉDI CIGÁNYOK ÉS Vitéz Vári Nagy Ferenc zenélt
szuper szintetizátorján(később bejárta szakácsként a balatont..vendélátózott.)Nagyon sok és mindenféle vendégük volt.Én a Compackba dolgozva Záhonyba kamion rakodással is foglalkoztam,rakodás után, mentek Olaszországba az árúval,mivel Fényeslitke a 4 számú főuton útba esett Így kamionnal jöttem haza és a fuvar fejében meghívtam a csárdába,(ami mindig teltházas volt)Ő Giovanni
(elvittem Ajakra a discóba,még szexszelt is mert a futót leakasztottuk a szólóval mantünk Ajakra) csak üditőt ivott, de már akkor kértem neki egy dessertet,somlói galuskát.Nagyon dicsérte a Magyar konyhát ,rendszeresen járt ide a Compakba és míndíg a csárdában étkezett.A falubeli fiatalok ott mulattak,mindenféle ital volt.Régi szép emlékek--AZ IDŐ ELJÁR FELETTÜNK, SOKAN MÁR MEGHALTAK.--JELENLEG TÜZÉPET ÜZEMELTETNEK A CSÁRDA HELYÉN.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése