2024. február 24., szombat

A CRICKET CHIRPED UNDER THE WINDOW...

- na rózsikám, aszt hogy jártam az éccaka.. - megint elvitték az ufókok..? - a rossebeket.. úgy ciripelt egy tücsök az ablak alatt, hogy egy szemet nem aludtam.. ----- - hát miért nem hallgatta a mesecsatornát a rádióban? - melyik az? - hát a Kossuth.. - lássa, ez eszembe se jutott.. hanem úgy kettő felé felkeltem, beléptem a mamuszomba, aszt mondom iszok mán egy stampedli pájinkát, mer attól bélám igen mélyen aludt.. ----- - az.. emlékszem, sokszor az árokpartra is leheveredett.. - na de azt egy idő után nem bírtam tovább.. kimentem az udvarra, asszt megfenyegettem a tücsköt, hogy elvitetem a lánczi tamásékkal, mert hát ugye ahogy iddogáltam, mán egész jól értettem a beszédjit neki. ------ - hát aszt miről beszélt? - hogy most mán én is olyan öreg vagyok hogy lassan újra rámadják a pelenkát, aszt visznek vissza éngemet is a csigabiga óvodába. Azt asszonta hogy ne búsuljon a néni, mert ő el tudja intézni hogy átműtsenek engem is. ----- - híjj az anyja úristenit.. és ezt kend hallotta? - persze hogy hallottam! hát nem vagyok én hülye.. Még azt is megkérdezte hogy mire vágytam egész életemben.. - aszt mit mondott? - hát én azt nem mondom el kendnek, de maradjunk annyiban hogy akkora pöcölőm lesz mint a literes fantás üveg.. - teremtőm.. ----- - na de itt nincs vége! - hát mást is mondott? - Ahogy idogáltam tovább, hallom hogy igen sír valaki az udvaron. Kimegyek.. hát a dajcs tamás ül a fűben, aszt törli az orrát piszkosul, közben úgy rí hogy az embertelen.. - a dajcs tamás? - aszt asszongya nékem, hogy forraljak egy fazék vizet, meg hozzak tiszta ruhát. - minek? - hát mert én rosszul értettem a tücsök beszédjit.. ----- a tamás szerint, épp szülési fájdalmai vótak, aszt össze vissza beszélt a fűben az a szerencsétlen. - a tücsök? - az.. hát mondtam is tamáskámnak, én egy szavát nem értem ennek az asszonykának.. Na de adott nekem valami speciális sütőport, aszt asszongya hogy szívjam fel az egészet nyugodtan, mert néki van még otthon egy zsákkal.------ ez olyan fordítópor vagy mi a rossebb.. - azt beszítta? - de be ám.. hát aszt mit látok? a kistücsök arca el vót fehéredve az erölködéstől.. az erek a nyakán ki vótak dudorodva, aszt olyan krokodil könnyeket hullatot, hogy le a kalappal. asszontaja a tamáska, hogy fogjam meg én is neki a kezit, hogy érezze hogy nincs egyedül.. ------ - barátom.. milyen jó ember is... nem csodálom hogy őt indítják ilyen magyarok cégérének.. na de aszt hol vót addig az ura annak az asszonykának.. ? - hát ott.. ---- - hát az előbb asszonta kend hogy ketten vótak a dajcs tamással.. - hát ezt nem hiszem el.. hát hogy lehet ilyen értetlen.. ? látott éngem az óvoda közelében? --- - nem én.. MARIKA NÉNI - na.. akkor?----

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése