2024. január 22., hétfő

DIA TALES

Sok sok évvel ezelőtti este van, a hosszú téli esték egyike. Kint sötétség és dermesztően hideg minden. Idebenn duruzsol a kályha, odakinn a szél süvít, fékezhetetlenül bebújik a kéménybe és fütyülve jelzi, hogy ő az úr. Olyan jó a ház menedékében, a konyha melegében. Anyukám paprikáskrumplit főz. Az ablakot belepi a leheletnyi pára.------ Ülünk az asztal mellett. A tesóm rajzol. Apukám matekpéldát magyaráz nekem. Nem érti, hogy nem értem. Segít. A türelem fogy. Bennem a feszültség nő, annyira, hogy a grafitceruzám hegye bánja. - Vegyél elő egy másikat! - De nekem ez a kedvencem.------ - Jó... Már veszi is elő a sokat tudó fekete nyelű bicskáját. Szétnyitja, és egy régi újságot az asztalra terítve szépen faragni kezdi az én kedves ceruzámat. Erős kezében lassan siklik a puha fán a bicska éle és szépen előbukkan a grafit. Néhány ügyes mozdulattal a grafitot is kicsinosítja, hogy megfelelő legyen a hegye az íráshoz.------- Ez a néhány perc elég volt ahhoz, hogy kicsit megnyugodjunk. A magyarázat végül célt ért és én a következő példát már egyre ügyesebben, és önállóbban oldottam meg a meggyógyított ceruzámmal. Mire a feladat végére értünk, a vacsora is elkészült. Jó volt megélni a támogatást és a biztonságot, a melegséget, ami még ennyi év után is fűti a lelkemet. Jó volt ezek után nyugovóra térni egy hosszú és viszontagságos nap végén. Jó volt ezt most felidézni és újraélni. ...................... (Dia mesél)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése