2012. június 10., vasárnap

ÚRNAPI KÖRMENET FÉNYESLITKE 2012 06 10

A mai nap elhatároztam elmegyek a katolikus templomunkba,Római katolikus templom(jelenleg két lelki pásztor szolgál egyházunkban) - 1776-1781 között épült, késő barokk stílusban.(nem vagyok egy templomba járó ember,én azt vallom a szívünkben ,lelkünkben és cselekedeteinkben kell vallásosnak lenni) az Úrnapi istentiszteletre,körmenetre.-----------Az úrnapja (több más nyelven Corpus Christi) katolikus főünnep az eukarisztia tiszteletére, teljes nevén az Úr Testének és Vérének ünnepe,pünkösd vasárnap után két héttel tartják. Jellemzően körmenet kapcsolódik hozzá.Már 09. 45 kor ott voltam a templomban(a mise 10.30kor kezdődik) ahol az egyháztanácstagok egy része és a hívek feldíszítették az oltárokat(1 főoltár és két mellék oltár),illetve gyönyörű színekben pompázó virágszirmokból készítettek egy keresztből és serlegből álló virágképet, a fő oltár előtt.--------Itt elbeszélgettem egy kicsit az oltárdíszítőkkel és a gondnokkal.Az egyházban 250 család van,de csak 70 százaléka járszentmisére.---------Ma már sok a fiatal(köszönhető József(Joe)atyának aki fiatalos lendületével bevonzotta a fiatalokat az egyházba.Következő célkitűzés,pályázat útján szeretné felújítani a fő oltárt.-------A szent misén egy női kántor orgonált(felmentem a karzatra és onnan fotóztam) ,gyönyörű hangja van és szépen játszik a hangszeren.Beharangoztak és megkezdődött a szent mise.--------A templomban az ember elgondolkodik az élet dolgairól és megszállja egy belső lelki béke(jó hűvös és a szép orgona zene és egyházi énekek ,valamint az elmélyülés hatására)A misén a hívek közül felolvastak a szószékről(vallási témájú levelekből,bibliából részletek)részleteket. ---------Majd következett az áldozás Jézus testének magunkhoz vétele, hívek 80 százaléka áldozott.A mise után következett a körmenet , az atya tájékoztatta a híveket,hogyan fog lezajlani.-------- Majd a zászlókkal és a Oltáriszentséggel,füstölővel elindult a menet a kis oltár felé.Közben a kisgyerekek virágszirmot szórtak a menet előtt(egyik kis óvodásnál eltört a mécses,mondtam ilyen szép kislánynak nem illik sírni).------- Majd a másik kis oltárhoz kísérték a Szentséget itt pár perc prédikáció után a végállomás a főoltár,itt is imádkoztunk majd bevitték az Oltáriszentséget a templomba. A hívek szeretettel és hittel telve,velem együtt elindultak haza.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése