2012. június 17., vasárnap

EGY VASÁRNAPOM...

Tegnap már kora reggel lementem a kertembe a jó harmatos füvet kaszálni,papucsban és éreztem a jó hűvös harmatot lábamon amit a fű masszírozott.Lassan már érik a meggy és a meggyfák alatt kaszáltam le a területet,a meggy szedéskor ne keljen a nagy fűben mászkálni.Majd reggeli és irány Tuzsér végig a töltésen kerékpárral(a hátamon gitárommal).------ A táj kicsit vadregényes hiszen a Tisza mentén erdő és a másik oldalon,kukorica,búza,,repce és fasorok váltják egymást.A töltésen két nyom van ebben kerékpároztam felváltva.A nap már javában sütött de a határban mindig lengedez a szél.Két cross motorozó fiatallal találkoztam akik felverték motorjukkal az idilli tökéletes csendet,megriasztva egy kis csapat őzikét.------Tuzsérhoz érve a töltésnél lévő temetőben megálltam a csapnál felfrissítve,arcomat, combomat(kicseréltem a vizemet is az ivóedényemből ami mindig nálam van kerékpárom tartozéka) és meglátogattam két munkatársam sírját(nyugodjatok békében). ------Itt láttam meg az édesanyát sírva, a 17 éves lánya sírjára hozott virágot akit egy baleset során magához szólított az Úr.Beszélgettünk,mondtam el kell engednie lányát (nagyon szép kislány volt láttam a síremléken a fotóját) amit fájdalmában meg meg simogatott.-----Próbáltam vigasztalni de láttam friss és nagyon mély a seb lelkében.Elköszöntem tőle és tovább folytattam utamat a tuzséri Tiszához.A Tisza part, nyaralókkal és hatalmas fákkal szegélyezett és egy fiatalokból álló csoport főztek bográcsban(halászlevet),kicsit beszélgettünk majd gitároztam nekik(egyikük kihozta gitárját és zenélgettünk).------- Sörözgettek buliztak egy cég dolgozói eltöltenek itt egy hétvégét fiuk lányok vegyesen.-----A víz kellemesen hűvös volt kicsit megmártóztam,majd némi napozás után elindultam be a faluba megnézni a kastélyt.A település csendes volt és jó illatok terjengtek a levegőben,főzték a vasárnapi ebédet.-------Tovább menve a fatelep melletti úton ki érve a komorói útra,találkoztam két kerékpárossal(apa és hatodikos fia,védősisakban ,komoly kerékpárral hátizsákkal sátorral)országos túra keretében, Szegedről indulva Tokajba tartottak.Beszélgetve együtt kerékpároztunk tovább.Az édesapa Szegeden dolgozik és megígérte fiának (a szünidőben,meghatározott terv szerint napi 40-50 kilométert megtéve)kerékpárral végig járják a Tiszát.--------Éjszaka Záhonynál aludtak sátorban.Fényeslitkén keresztül elkísértem őket a dögei út,csatornájáig és elmagyaráztam hogy jutnak el legközelebbi pihenőjükhöz Dombrádhoz.Itt megálltunk pár percre felírta blog címemet és You Tube-os elérhetőségemet(mondtam majd írok róluk is pár sort), megköszönték kedvességem és elköszönve tovább indultak.-------Engem már otthon várt a finom ebéd. Ebéd után kicsit szintetizátoroztam kis szentélyemben a nagy diófa alatt a hűvösön,majd meglátogattam Matild nénit a temetővel szemben.------- Menet közben váltottam pár szót a művelődési ház előtt álló panorámás busz utasaival ,Romániából érkeztek Erdélyből a testvér faluból(tavaly a Litkieket látták vendégül pár napra Erdélyben)négy napra,családoknál voltak elhelyezve(a református egyház szervezésében). Matild néném kint ült a kapuban a hűvösön,három szomszéddal(már 80' fele) és itt elbeszélgettünk három órán keresztül az élet dogairól.-------Vicces történeteimmel(településünkön élt Etelka néni és a férje Lajos bácsi 70 felett és kérdezték"Etelka néném mikor szeretkeztek utoljára..hogy is volt az Lajos tavaly volt vagy azelőtt") megnevettettem őket és sok mindent elmeséltek magukról,fiatalságukról.-------Estére a nagypályán foci meccs volt és éjszakába nyúló mulatsággal(éjfélig),a helyi focicsapat megyei bajnok lett(gratulálok nekik,e szép teljesítményhez). Így telt el egy vasárnapom.Egy kicsi Facebook,levelezés megtekintése ,majd alvás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése