2012. június 14., csütörtök

A NAGYBANI PIAC BUDAPEST

A sógorom zöldség gyümölcs kereskedéssel foglalkozott és megkért pörgessük meg egy kicsit az üzletet.Utazó táska elő bepakolás pólók rövid nadrágok,katonai terepszínű nadrág,hozzá surranó,baseball terepszínű sapka,többzsebes kommandós mellény.A nyakban egy ezüst (Hells Angels) motoros embléma ezüst láncon. Vonat és irány Szeged.Itt már várt a sógorom.------- Délután elmentünk kisteherautójával,Medgyesegyházára és itt megvettük a dinnyét a termelőtől a földön felrakás és irány éjszaka,Budapest nagybani piac(a piac 30 hektáron terül el,1991nyarán nyílt meg,ez látja el a fővárost zöldséggel,gyümölccsel). Útközben(metál zenét hallgattunk) meg álltunk az M5 -s mellet éjszakai kávézóba egy kávéra, itt már a "Pillangók" kínálták magukat, dumáltam velük miért csinálják és hogy miért nem vesznek egy lakókocsit(mint nyugaton több lány összeáll és ott zajlik az üzlet és a strici aki leveszi a lóvét kizárva)-------A piacra jegyváltás(hosszú lassan araszoló kocsisor)Az első maga az éjszakai élet,büfék tömkelege, sok sok kisteherautó temérdek áruval,dörzsölt kereskedők,ügyeskedők ,pénzzel tömött derékra kötött pénztartóval.Az egész éjszakai biznisznek van egy feeling...je nagyobb nyüzsgés van mint nappal,---------amott egy nő alszik egy Merci tranzporter fülkéjében míg férje kínálja az árut.Odébb hárman kávézgatva termoszból, cigizve beszélgetnek. Amott halk rádió zene ,szunyókálás.Mi is előbb tájékozódtunk kicsit megnéztük a felhozatalt és döntöttünk az ár mellett és vártuk a vevőket,akik már reggel a zöldség boltjukban árulták a portékát többek között a dinnyét.A piacon farkastörvények uralkodnak kint leértékelheted az árudat de bent bizonyos keretek közt kell tartanod mert kiszúrnak és megleckéztetnek.--------A felhozatal óriási azonban sokan rendszeres látogatói a piacnak és már ismerik egymást és az áru származását is.Hamarosan mi is elpasszoltuk az árut,átrakodás a vevő autójába egy áldomás a büfében és már hajnalodik, felváltva vezettünk egyikőnk alszik és irány vissza Szeged nagybani piac.Ez így ment két hétig,fürdés a piac zuhanyzójában,kajálás büfékben,alvás napközben a besötétített klímátlan fülkében(még a t...dön is folyik a víz úgy izzadsz),majd a nyomós kútnál tusolás,koszos fizetős budi.Napközben lazítasz ismerkedel Marcsival a lángossütővel,amott pénzre kártyáznak ,majd éjszakára áru szerzés és irány újra Budapest nagybani...Majd utazás vonattal haza (sógorom még a szezonban marad)rengeteg élménnyel.