2012. június 3., vasárnap

A SORS és a NYUSZIK

A KIS NYUSZI -ROZIKA Két napja a kertemben kapálásközben találtam meg a kis vadnyulat.Talán valami küldetése van(maradok). Mikor felvettem még fújt rám,átnéztem az egész kertet és nem találtam meg testvéreit sem az anyai fészket.A kertünkben kutyák mászkálnak,ezért úgy döntöttem felneveljük.-------Elmentem a helyi kis mezőgazdasági boltba és vettem öt méter csibehálót,szelep gumit(kerékpárhoz adják ez lett a cumis üveg végére szerelve) és készítettem kifutót és egy kis ketrecet,majd hoztam kecsketejet. -------Az egész család kis kedvence lett(összekovácsolta a családot)közösen etetjük,eleinte nem akarta elfogadni a szelepgumis cumit(ez nem olyan mint a nyuszimama cicije). Tudtuk ha nem szopik kiszárad,elpusztul ezért kissé szétfeszítettük a száját és beillesztettük a cumi végét és mit ad isten elkezdte élvezettel szopni.------- Majd jó lakottan hancúrozni kezdett kis fülét felcsapva(a szobában a heverőn). Napközben a kis kifutójában(zöld füves területen) fél árnyékos helyen,rágcsál és a szénába bebújva szundikál, majd ugrál játszik.Sok boldogságot hozott a családba mindenki őt babusgatja a szomszédban lévő kisgyerek is.-------A szőrének színe, puhasága ,pici orra és két kis füle,mozgása,lenyűgöző.Ha felveszem bebújik a szakállamba és a pólóm alá ott szundikál.Az állatok őszintén szeretnek és hálásak a gondoskodásért.Sok jó tulajdonságot tanulhatunk tőlük.-------A történet úgy folytatódik szerettem volna egy társat a kis nyuszinak,(megfigyeltem a természetben minden párban van) ezért egyik barátomtól hoztam egy fiú nyuszit. A barátom több nyuszit is tart már tizenöt 20 éve. Egy hat nyuszit nevelő anyától választottam ki véletlen szerűen a kis fehér kölyköt. A sors az ő életét változtatta meg hiszen el kellett szakadnia anyjától(nagyon védte kicsinyét lábdobogásával és furcsa hanggal jelezte nem tetszését) és testvéreitől.--------- Korban hasonlóak,talán 6-7 nappal volt idősebb(ő már mindent evett ,Rozika csak tejet szopott.Eleinte nem nagyon barátkoztak,de később a csibehálós kifutóban együtt játszottak ugráltak.Éjszakára mindig behoztuk Őket a lakásba egy dobozba aludtak.Egyik estére már Rozikát elhoztam és indultam a társáért mikor megtörtént a baj.A hálót kissé meg emeltem hogy megfogjam és akkor elszaladt át a szomszédba(itt ezer helyre is elbújhat,három órán át kerestük lámpával világítva) de többé már nem találtuk meg.--------- Másnap nappal is kerestük de lehet már a szomszédtól is tovább állt.Arra gondoltam volt e jogunk beleavatkozni sorsába aminek a kimenetelét már nem tudjuk(a vége vagy megtalálja valaki vagy a kutyák prédája lesz). Rozika már sokat nőtt kis öntörvényű,már bejárja az egész lakást,vannak kedvenc helyei de legtöbbet kint tartjuk a kifutóban ahol van egy kis műanyag doboza(eső esetén megvédi) ami alá elbújik.Már mindent eszik,szénát,almát,répát,nagyon szereti a zsenge saláta levelet(víz és ételek midig vannak dobozában,amibe ki be jár).---------- Mostanában éjszaka felugrik a heverőre(hajnal 02.30) és felébreszti nejemet(akihez nagyon ragaszkodik),kaparásával, akit anyjává fogadott hogy szomjas(ha ezt valaki más meséli el el sem hiszem),ilyenkor tej melegítés és szoptatás.Gondolkoztam rajta legyen a további sorsa(volt e jogom megváltoztatni,most tapasztalom milyen nagy felelősség) ,mert azt szeretném ha boldog volna(nem azért fogtuk meg hogy táplálék legyen)és talán az volna jó ha visszakerülne a természetbe. Csak azt nem tudom életben maradna e ? Nem tudom jó döntés volt e hogy megfogtam de féltem hogy a kutyák megölik.-------Már többször láttam anyanyuszit a családjával a kertünk alján akik élték kis boldog életüket.Szeretném ha majd neki is lenne családja kicsinyei. Én azt vallom az állatok is szabadon, nem ketrecben szeretnek élni hiszen a természet rendje örökre meghatározott és nincs jogunk azt megváltoztatni._______________A mai napon 2012 június 6 szerda,elengedtük a kertben a kis nyuszit Rozikát(már éjszaka nyugtalan volt és napközben a kifutójából folyamatosan kifelé szaglászott),nagyon boldogan fülét hátracsapva futott élvezte a szabadságot.Reméljük egyszer, sok kis nyuszival tér majd vissza(még meg is sirattuk).Köszönjük a sok örömet és boldogságot amit hoztál családunkba.Neki is joga van a boldogsághoz és a szabadsághoz(talán az enyhe szélben megérezte anyja és testvérei szagát) ami a legnagyobb kincs.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése