2012. június 15., péntek

ELENGEDÉS..ÉRZELMI SZABADSÁG

Az elengedés és a változtatás művészete - Érzelmi szabadság Nehéz időket élünk, a napok rohanással, idegeskedéssel telnek, nincs se időnk, se lehetőségünk arra, hogy kicsit megálljunk, esetleg elmenjünk valahová kikapcsolódni, feltöltődni. Sok a stressz, kevés a pénz, szeretethiányunk van, édességbe fojtjuk a bánatunkat, vagy éppen a családtagjainkon vezetjük le a feszültséget... A nehézségek ellenére szeretnéd mégis a legtöbbet kihozni magadból? Úgy, hogy közben jól érzed magad és az egészségednek is jót teszel? Akkor neked szól a cikkem! Érezted már úgy, hogy belefáradtál mindenbe? Én néhány éve jutottam el ebbe az állapotba. Utáltam a körülményeimet, elegem volt az egész világból, de leginkább magammal voltam elégedetlen. Ha a jövőre gondoltam, leginkább sírni volt kedvem. Igyekeztem pozitívan gondolkodni, programozni magamat, de nem ment. Nem tudtam azt mondogatni magamnak, hogy minden rendben, mikor egyáltalán nem volt semmi sem rendben. Ahelyett, hogy jobban éreztem volna magam, még jobban elkeseredtem. Sokat gondolkodtam, hogyan tudnék kilépni ebből az állapotból. Elengedhetsz bármit, ami zavar, nyomaszt, vagy éppen megkeseríti az életedet. Sokszor nehéz felismerni, hogy nem az az egyetlen lehetőségünk, hogy szenvedünk, és várjuk, hogy mikor változtat végre a viselkedésén a másik ember, vagy mikor változnak meg végre a körülmények. Mindig adott a lehetőség, hogy én magam változtassak azon, ahogy az adott eseményt, körülményt megélem. Nem háríthatok minden felelősséget a külvilágra, amikor nekem is módomban áll, hogy jobban érezzem magam. Hogy is várhatom másoktól, hogy boldoggá tegyenek, ha még én magam sem vagyok hajlandó lépéseket tenni a saját boldogságomért? Az elengedés által a saját negatív reakciómat változtatom meg. Valójában tehát csak a hozzáállásom lesz más az adott dologhoz, mégis megoldódik a probléma, hiszen csak az probléma, amit annak élek meg. Azzal, hogy elengedek egy negatív érzelmet, nem másoknak teszek szívességet, hanem saját magamnak, kiszabadítom magam abból a rabszolgaságból, amitől teljesen feleslegesen szenvedek. Tudatalattim az érzelmekkel védeni igyekszik engem, idővel azonban a régi programok elavulnak, és többet ártanak mint használnak, ezért tanácsos őket elengedni és átalakítani. Ma már bizonyított, hogy a kezeletlen stressz számos testi tünet és betegség okozója. A stressz hatására emellett sokszor ésszerűtlenül viselkedünk, amivel ártunk magunknak és másoknak. A stresszreakció eredetileg azért jön létre, hogy képessé tegyen a gyors és hatékony reagálásra. Amikor találkozunk egy vadállattal az erdőben, nagyon hasznos, hogy adrenalin és egyéb stresszhormonok termelődnek a testünkben. Ha azonban folyamatosan stresszhelyzetben vagyunk, ez az állapot kimerít minket, és ahelyett, hogy segítene, aláássa testi és lelki egészségünket. A stressz rendszeresen történő végleges feloldásával azonban komoly lépést teszünk a testi-lelki egészség, és a sikeres élet felé. Sokszor halljuk, főleg amikor megbetegszünk, hogy kerülni kell a stresszhelyzeteket, de ugyan kinek van erre lehetősége? Egyre többen fordulnak tehát az önsegítő, stresszoldó, személyiségfejlesztő módszerek felé, amik abban segítenek, hogy rugalmasabbá, erősebbé, versenyképesebbé váljunk.É.. SZ

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése