2024. március 15., péntek

FRENCH FOREIGN LÉGIÓ - FONCTIONNEMENT POUR RIEN

HADMŰVELET A SEMMIÉRT Hadművelet a semmiért 2018.02.19. 07:49 Balazs_ Augusztus közepén többnapos hadműveletet kezdtünk a környéken. Az első két nap bevettük magunkat a városba, őrjáratoztunk, ellenőrző pontokat állítottunk fel, éjszaka meg házakat kutattunk át. De csak üreseket és elhagyatottakat, nehogy felzaklassuk a lakosságot, így nem csoda, hogy nem lett semmi eredmény. Sajnos ez nem Afganisztán volt, ahol ajtóstól mentünk be a házba, ha kellett. A következő két napban a gyalogság a hegyes területeket kutatta át, mi meg a harkocsizókkal záróvonalat alkottunk, hogy elzárjuk a felkelők menekülési útját. A második nap lett is ennek egy kis eredménye, a slaborok elkaptak két iszlamistát. --------
Ellenőrzőpont Az utolsó nap nekünk az egészségügyiseket kellett biztosítanunk, akik a helyieket gyógyítgatták a városi rendelőben. A mi feladatunk konkrétan a beléptetés volt a kapunál. Egyszer jött egy helyi, hogy ő kocsival akar bejönni, mert ő úgy szokott. Megkérdeztem a benti slaborokat, hogy tényleg így van-e, már ez sem tetszett neki. De mikor elkezdtük átnézni a kocsit, egyenesen dührohamot kapott, és elkezdett velem ordítani. Akkor már én is ordítottam vele, hasonló stílusban. Azt mondta végül, hogy ő most úgyis behajtat ezen a kapun. Válaszoltam, hogy ez egy halott sofőrrel nehéz lesz, mert én meg lövetni fogok. Ekkor jött ki az egyik slabor altiszt, és szólt, hogy ez a kocsi bejöhet soron kívül. Aztán mondta, hogy ez az ex-lázadó milícia helyi parancsnoka volt, és hogy nem láttam-e a kocsiban a zászlójukat. Visszaszóltam, hogy ilyet bárki vehet a helyi bazárban, és egyébként se volt olyan utasítás, hogy zászlóval soron kívül be lehet jönni.-----------------
O
vosi vizsgálat Már indultunk volna haza, amikor néhány gyerek szólt, hogy a hegyen robbanószert találtak. Némi kekszért azt is megmutatták, hogy hol. Egy rakéta volt egy kő mögé rejtve, elszállítottuk. Este a slabor hadnagy szólt a mienknek, hogy az őrség lehetne kicsit rugalmasabb, alkalmazkodóbb a helyi körülményekhez. A hadnagyunk viszont kijelentette, hogy tökéletesen reagáltam a helyzetre, és a beléptetést csak szigorúan van értelme csinálni, vagy sehogy. Szerencsére a légiós feletteseim egy emberként álltak mellém. Itt le is zárult az ügy.
Mi itt hiába kerestük a terroristákat, Európában viszont előjöttek maguktól. Egy nap alatt Barcelonában és Turkuban is mészárlást rendeztek. Barcelonában nem sokkal ezelőtt még tüntettek, hogy turisták helyett migránsokat szeretnének. Olyan turistáról még nem hallottam, aki végiggyilkolta volna a főutcát, de ők tudják... A hónap végén átálltunk a hegyes területek átkutatására, de a lábedzésen kívül túl sok hasznunk nem származott belőle. Annak viszont jó volt, órákon át mászkáltunk fel-alá a meredek köveken a kb 25 kilós felszereléssel. Az egyetlen említésre méltó dolgot én találtam, egy 122 mm-es rakéta robbanófejét. Vagy nem szerelték még össze, vagy a kilövésnél szúrtak el valamit, nem tudtuk eldönteni. Felrobbantottuk a helyszínen, jó nagyot szólt.------- Domb
orzati viszonyok FONCTIONNEMENT POUR RIEN
Párizsban ezalatt egy autós a járőröző slaborok közé hajtott, hatot el is gázolt közülük.Végül a rendőrök lőtték szitává a kocsit, sajnos az arab sofőr megúszta súlyos sérülésekkel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése