2024. március 22., péntek

MARIKA NÉNI - FILM-PETŐFI SÁDOROS

- ejj rózsikám, csakhogy tanálkozunk.. hát mi vót azon a pesten..? - na hát azt kend jól eltűnt! Mondtam is Biri nénémnek, ahun fut a komaasszony! - hát tudta rosebb mit akartak.. az ember gyanútlanul ballag a kisbótba, aszt megáll egy busz és válogatás nélkül tuszkolják fel a népet.. hát jó hogy elszaladtam. Hanem mikor robink meglátta kendet ilyen matyóruhában a színes tévében.. szépen beöltöztették azt meg köll hagyni.. - hát bánhassa hogy elfutott.. meghallgattuk a kormányos urat, aztán betuszkoltak egy moziba aszt még a villanyt is lekapcsolták. - aszt mit látott abban a moziban? - hát filmet.. a Petőfi Sándorosat.. azt mondta az elején a kecskeképű filipsz hogy mire véget ér a vetítés mán mindenki meghal a földön, úgy ríttunk mint a záporeső.. erre kiugrott egy csepp ember az ajtó mögül aztán fényképezni kezdett. - az anyja köcsögit neki, ha tudtam vóna.. na de mit mondott a kormányos úr? Lesz megint orvos a faluban? - dehogy lesz.. - és posta? - ilyen dolgokról szó sem volt.. - hát akkor miről kokettált magukkal? - azt mondta hogy ő a hallhatatlan ember, mert még a Petőfit is ismerte.. - jajj hát ne mondjon már ilyet! - miért ne mondjam? Hát együtt mentek Pestről Budára! - mondjuk lehet benne valami, mert robink azt mondta, hogy már úgy néz ki az a szerencsétlen mint egy mumifikálódott varangyosbéka.. aztán mi vót még? Tanálkozott a győzikével? - Nem én.. hanem úgy néz ki megyünk a frontra! - ne is mondja, az éccaka olyan melegség kapott el hogy még a tévé újságot is kidobtam.. - aztán minek dobta ki? - hát a front miatt.. megláttam volna benne a Soós Imrét, menten bele is pusztulok.. - hát nem olyan frontról beszélek! - hanem? - hát Brüsszel ellen! - mán megint megtámadjuk? - most támadjuk meg csak igazán.. - aztán most miért? - mert a rosszat akarják nekünk.. - aszt miért akarják a rosszat? - hát hogy ne legyen nekünk jó! - és ezért támadjuk meg őket? - ezért.. - hát de miért? - jajj hát az előbb magyaráztam el..! Miért nem figyelt jobban!?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése