2024. március 13., szerda

FRENCH FOREGIN LEGION - SCORPIONS ET MACHINES DE L'ENFER

SKORPIÓK ÉS POKOLGÉPEK Skorpiók és pokolgépek 2018.01.08. 02:13 Balazs_ A bázisunk mellett a mali hadsereg egyik egysége állomásozott, nem voltunk tőlük elragadtatva. Még egységes egyenruhájuk sem volt, úgy néztek ki, mint akik egy katonai turkálóból öltöztek fel. A lábbelik még ennél is változatosabbak voltak, volt ott a különböző bakancsoktól kezdev a sportcipőn át a strandpapucsig minden. Őrségben általában zenét hallgattak, a telfonjukat nyomkodták, vagy egyszerűen kifeküdtek az őrposzt lőrésébe, és ott aludtak.
A mali hadsereg terepen
És "őrségben" A francia kontingensből rendszeresen küldtek embert a kiképzésükre, néha mentem én is. Katonailag az alapokkal se voltak tisztában, fegyelem alig volt. Voltak különböző rendfokozataik, de nem úgy nézett ki, hogy ennek lenne bármilyen jelentősége. A kiképzés alatt is csak az órájukat nézték és ott bújtak ki a munka alól, ahol csak tudtak. Volt akik egyszerűen eltűntek, és mikor megtalálták őket egy sátorban, már aludtak. Ezek mellet azért volt néhány olyan is, aki lelkiismeretesen dolgozott. Látszott rajta, hogy tanulni akar, csak eddig nem kapott normális kiképzést. De az összkép alapján nem voltam meglepve, hogy ezt a hadsereget csak pofozógépnek használták a dzsihadisták. ------ A következő sebesültmentési gyakorlaton a mi rajunk is résztvett. Gasztronómiai újításként most ketchuppal pótolták a vért. Én láttam el az egyik „tüdőlövésest”, jól össze is kentem magam. ------ A követkző városi őrjáratnál a szokásos beszélgetései alatt az egyik civil felállt a slabor hadnagynak, és elkezdett vele kiabálni, hogy túl nagy zajt csapnak a helikoptereink. Nekem itt lett elegem a diplomáciából, mögé léptem, és csőre töltöttem a fegyvert. Ettől lenyugodott, és visszaült a helyére.
Ő volt a bűnös----- Néhány nappal később a hegyi bunkert építettük, amikor a sri lankait megcsípte egy skorpió. Visszavittük a gyengélkedőre, ott hallottuk a rádióban, hogy az őrjárat alatt felrobbantották az egészségügyis VAB-ot. Egy házi készítésű pokolgéppel felturbózott akna végzett vele, teljesen kiégett. A sofőr járt a legrosszabbul, a robbanás a jobb lábát és a karját is letépte. Mellette a rádiós könnyebben sérült, a két dokinak hátul nem lett baja. Mire kiértünk, az őrjárattal lévő műszakis raj már kihúzta a sebesülteket, mi csak a környék átkutatásában vettünk részt.
Ennyi maradt a VAB-ból
Építkezünk A körzetünkben beköszöntött az „esős évszak”, ez kemény egy hétig tartott. Ez is elég volt arra, hogy az utak szétázzanak. Alig bírtunk közlekedni, néhány őrjáratot le is kellet fújni. A vihar ráadásul szétrombolt egy régi megfigyelőposztot és kettétörte a rádiósok fix antennáját is a hegyi állásunkon, azt is mi építhettük újjá.
Néha ilyen is volt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése