2010. március 24., szerda

UTAZÁS KRAKKÓBA - ZSIGULIVAL

A 70'es években két barátommal,( sajnos már egyikük nem él-nyugodjon békében )elmentünk Lengyel országba Krakkóba kicsit szétnézni. Akkoriban még Zsigulim volt,mindhárman szakállasok hosszúhajúak voltunk,brahiból vittünk magunkkal három hegedű tokot zenésznek feltüntetve magunkat, a tokban pia volt. Egy szép őszi napon reggel korán indultunk, Keresztül Csehszlovákián a hegyek között a táj gyönyörű az öszi levelek több ezer szinben pompáztak, majd a magasabb részeken már csak fenyők és hó volt, ami kristály tisztán csillogott.A határokon simán átkeltünk a Lengyelek szeretik a Magyarokat, szivélyesen üdvözöltek a lengyel katonák és vámosok. Megérkeztünk a város gyönyörű tele ódon hangulatú utcákkal a főtéren hatalmas nyüzsgés, kirakodó bazárok tömkelege, festők akik állványaikkal felszerelve érkeztek a főtérre és dolgoztak legújabb festményükön.Szebbnél szebb Lengyel lányok akik a magyar szó hallatán szívélyes mosollyal igazítottak útba. A vasútállomáson feketén vettünk zlotyit és itt egy középkorú nő ajánlott magánháznál szállást( a Magyar az már ilyen mindenütt spórol )A szállás egy lakótelepi 3 szobás lakás volt két szobában egyetemisták laktak. Volt nagy barátkozás előkerültek a hegedű tokból a jó kis hazai alma pálinkák, kézzel lábbal magyarázkodás majd a pia hatására ölelkezve éneklés és vita a többi lakóval, ha nem hagyjuk abba a bulizást policáj. Hajnalban alvás másnap délig, aztán irány a város tuzexben nyugati cuccok vásárlása. Két barátom kocsmázott és csajozott mivel én vezettem igy ebből kimaradtam. Egy hanglemez boltban vásároltam, bővítvén már komoly meglévő bakelit gyűjteményemet. Akkoriban nagyon menő volt a Lengyel popegyüttesek,lemezei találtam még Silesian Blues Band-SBB, Bielo Dugme és rengeteg jó jazz együttes lemezeket. Az SBB a magyar LGT vel turnézott itthon szuper koncert volt. Este zenés szórakozó helyen vacsora , tánc és a kocsiban felváltva szex a szép lányokkal olyan odaadóak és aranyosak voltak, éljen a Lengyel Magyar barátság címén, újabb halnalig buli. Még szivesen maradtunk volna egy pár napot de a barátom rosszul lett kórház és irány haza itthon perforált a vakbele, műtét látogatás. De nagyon szép emlékekkel tétünk haza Lengyel országból amit még nagyapa korunkban is emlegetni fogunk. RÉGEN VOLT SZÉP VOLT,MEGLÁTOGATOM GYAKRAN A BARÁTAIM SÍRJÁT. -----AZ SBB MA SZUPER KONCERT

1. "Mert nem tudhatjuk az órát és a napot"

2. LÁTOM ZENÉSZEK,VELEM EGYÜTT MEGÖREGEDTETEK-SZUPERÜL NYOMJÁTOK A ZENÉT-NEM ADJUK FEL