2012. május 19., szombat

UTAZÁS VONATTAL...

Pár napja meglátogattam lányomat Budapesten,lementem Záhonyba hogy fogok egy kamiont, stoppolok de a hétvégi kamionstop(hétvégére a kamionok nem használhatják az utakat)miatt nem sikerült,így a legutolsó személyvonattal utaztam.Nyíregyházán felszállt egy diákokból álló népes kis csapat.Megtelt az utasfülke hangos csevegéssel,élettel.------ A diákok nagy részénél már okos telefon volt(gimisek voltak,Kabáról jöttek)és egymást fotózgatták neteztek és nézték a videókat fotókat,(valamint megmutattam nekik blog oldalamat)amit a nyíregyházi delfináriumról és állatkertről,készítettek.Elbeszélgettem velük (a diákok okosak több nyelven beszélnek igaz kis unszolásra válaszolgattak angolul)és angol tanárnőjükkel,valamint az egyik szülővel.------Mondták nagyon tetszett nekik Nyiregyzáza város,de legjobban a delfinárium.Legtöbbjük külföldön szeretne majd dolgozni,komoly terveik vannak a jövőt illetően.Kabánál leszállt a kis társaság elköszöntek további jó utat kívánva.------A vonaton beszélgettem a kalauzokkal akik elmondták késni fogunk mert sztrájkolnak kollégáik.Éjfélre érkeztem meg a nyugatiba.-------A város tele élettel,magukat kínáló kurvák ,taxisok, bulizni induló fiatalok(lányok miniszoknyában kis topp felsőben,ingyen busz vitte őket a party bulira,a busz tömve volt,pár szót váltottam a sofőrrel-----mondta mindig tele a busz),valutázó arabok,hajléktalanok,lüktetett a forgalom villogtak a színes reklám fények.A lányommal telefonon tartottam a kapcsolatot és mondta száljak fel a 193-s buszra az kivisz Békásmegyerre.--------A buszon két bölcsész fiatallal beszéltem(gitárral utaztak,alternatív zenét játszanak)nagyon kedvesek voltak jól el dumáltunk.-------Békáson a kis piacon már bezárt a török salátabáros de rendes volt még kiszolgált(láttam már nagyon fáradt volt) vettem egy kis kaját. Megkerestem "sast" biztonsági őr ott a piacon Kragmaga- zik (karate,tavaly sokat dumáltunk hajnalban))
Másnap korán keltem és irány a kis kacsás tó itt van Békáson, majd felmentem a barátom üdülőjéhez és akkor láttam hátizsákos tömeg várt regisztrálásra ugyanis aznap volt a Móricz Zsigmond túra.Egy idősebb házaspárral és a szervezőkkel is beszéltem,elmondták(közel ezren regisztráltak) minden évben eljönnek(klassz napos idő volt aznap) nagyon szeretnek túrázni.------- Már reggel hétkor a békási piacon nagy volt a nyüzsgés és a "lengyel"piacon is szét néztem.Turkálók sok használt holmi ,régiségek és több száz ember.A lányomtól elköszöntem és irány a Keleti pályaudvar a metrón nagy tömeg(szombat volt)beszéltem Puzsér Róberttal nagyon laza volt(csillag születik zsűri tag) és két gitárt cipelő fiatallal(metált játszanak).------- A keletiben odajött egy arab fiatal (valutát kínált,feketén) kérdeztem hogy megy az üzlet,"megélek belőle válaszolta" mondom a rendőrök nem zaklatnak? ...nem nagyon,veszünk jegyet így igazoljuk itt létünket, válaszolta.Nyüzsgött,lüktetett a pályaudvar-------A kisgyerek galambot etetett, amott egy német házaspár nagy kupac csomaggal és egyetemisták akik hazautaztak hétvégére.------A vonaton egy egyetemista lánnyal beszéltem (összebarátkoztunk nyíregyházi)majd a laptopján filmet néztünk. Meglátogattam Adácson egy ismerősömet,majd onnan utazás haza este tízre érkeztem meg itt egy falum béli kocsival elhozott haza (művészeti szakközépbe járó fiát várta a vonattól)Régen utaztam vonaton a kalauzok készségesek voltak,és a kocsik tisztasága is rendben volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése