2023. január 20., péntek

THE THREE-LEGGED DOG

" - Kedves Feri, az a harmadik kutya nem húz. - Sajnos, egy kissé rövid az ostorom. - Sőt, úgy veszem észre, mintha bicegne is egy kicsit. - Hogyne bicegne, mikor csak három lába van! - Jé, tényleg... Nem kár egy nyomorék állatot kocsi elé fogni? - Nézze meg jobban, Ilonka. Mind a tizenkét kutyám háromlábú. - Jaj, szegények! - Inkább engem sajnáljon, Ilonkám! Az összes sintéreket végigjártam, amíg sikerült összeszednem tizenkét háromlábú kutyát. - Lehet, hogy nem értek hozzá, de az ember azt hinné, hogy egy normális kutya jobban és kitartóbban húz. - Ezt nem vitatom. Én azonban vérbeli városlakó vagyok. Mit kezdjek tizenkét négylábú kutyával? - Csak nem fél tőlük, Feri? - Én a szúnyogcsípéstől is félek. A természet erőivel csínján kell bánni. Mondjuk, hogy ezek a kutyák négylábúak. Mondjuk, hogy megbolondulnak valamitől. Mondjuk, hogy kitépik a gyeplőt a kezemből... Jobb erre nem is gondolni, Ilonkám! - Akkor se értem. Ha fél a kutyáktól, akkor miért velük húzatja az autóját? - Mert rosszul vezetek. - Azt meg lehet tanulni. - Félig-meddig, Ilonkám... Az ember és az autó nem egyenrangú fél. - Nézzen körül! Egyetlen kutyavontatású autót se lehet látni! - Elég baj az! Pedig az ember, sajnos, már nem bírja utolérni a technikát. Használni használja, valójában azonban retteg tőle. - Én nem félek az autótól. - Csakhogy ez a Simca óránként százötven kilométert tud megtenni... - Ne fájdítsa a szívem, Feri... Imádom a rohanást! - Maga egy kissé telhetetlen. Tíz napja indultunk el Pestről, és nézze, már Siófokon vagyunk. - Tizenkét kutyával ez nem is olyan nagy teljesítmény. - Hát persze hogy nem. Csakhogy én már Pesten behúztam a kéziféket. - Nem túl óvatos maga egy kicsit? - Pontosan ez az a tempó, amelyre teremtve vagyunk. - Látja, mennyi ember? És mindenki minket bámul. - Irigykednek. - Egészen ki van dülledve a szemük. - Mert látják, hogy legszebb álmaink is megvalósíthatók." 🌷 Örkény István: Legmerészebb álmaink is megvalósíthatók! .................................................................. Ki olvas manapság egyperceseket? (én)
Most már te is! 😉

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése