2012. július 20., péntek

FILMFORGATÁS

Ma hajnal négykor indultam kellemes hűvös reggelen kerékpárral a Duna mentén be a belvárosba. Az Erzsébet hídon szerettem volna átmenni a budai oldalról, de közölték velem a híd le van zárva filmforgatás miatt,(Bruce Willis új filmjét forgatták) na gondoltam ezt megnézem.----- Itt találkoztam egy amerikai lánnyal, aki idős édesapját jött meglátogatni. A lány kint született anyukája amerikai édesapja disszidens magyar. Beszélgettünk, elmondta nagyon tetszik neki Magyarország a Balaton és Budapest. Már nem akar visszamenni az államokba, itt szeretne munkát vállalni, sikerült itt párt találni. ------A filmforgatás nagy felhajtással jár, először is elterelték a forgalmat majd számtalan technikus statiszta külsős, pirotechnikusok és kamionok, transporterek, tele több tonna technikai felszereléssel. A tűzoltók, rendőrök,, mentők,(baleset esetére)és a bámészkodó tömeg.(mindenki fényképez, videóz, telefonnal és fényképezőgéppel.-------Én is az, utca egy elkerített részen, svéd asztalról lehet kávét, üdítőt és szendvicset fogyasztani(itt megreggeliztem összebarátkozva Johnnal az egyik technikussal aki bevitt a lezárt területre).Elsőnek berendezték a többsávos utat, egymás után jöttek az orosz rendszámmal ellátott autók Volgák Izsek kis Polszkik, korhű orosz autók (ugyanis a történet Moszkvában játszódik) majd egy szervező, orosz gyűrött újságpapírral szórta végig az utat.------ És akkor jelent meg a tizenkét hengeres katonai jármű hatalmas dübörgéssel és kipufogó füsttel, a látványa lenyűgöző volt érezni lehetett a hatalmas motor erejét, tiszteletet parancsolt. Minden szervezőnél rádió ezzel kommunikáltak A lezárt út megtelt élettel, minden olyan oroszos volt.------ A közelben dolgozott négy fiatal fiú, hatalmas könnyűfém cső állványról,(4 emelet magas) egy bank ablakait tisztították vállalkozásban.--- Megismerkedtem a kis társasággal (láttam vidám kis összeszokott csapat, jól kerestek a melóval)és együtt poénkodtuk át a forgatást ,ők jól belátták fentről a terepet és mindig jelezték ha változás történt a felvételen, forgatáson. Majd egy megadott jelre elindult az összes autó és megtörtént a felvétel. Komoly összeget kaptak a lezárt területen lévő üzletek,(a kiesett forgalom kárpótlásáért) és az önkormányzat. Majd bementem a belvárosba és fotózgattam tovább.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése