2012. július 20., péntek

A DUNAPART

Mindennap lejárok a Duna partra, (a töltésen aszfaltos kerékpár út van)ahol reggel már kocogó és kerékpározó emberekkel találkozom,(komoly felszereltséggel ellátott, kerékpárokkal és kerékpáros ruhában, védősisakban) sokan az egészségükért futnak, legtöbben azonban az elhízás miatt. Aztán nagyon sokan a kutyájukkal sétálnak, vagy meditálnak, tornáznak. ------A Duna csodálatos nagy fáival és több helyen kiépített hullámtörővel, ahol beton lépcsőn, lehet lemenni a vízhez. Általában mindenkivel váltok pár szót, ha kicsit megállnak pihenni. Napközben sokan napoznak, pihennek itt családostól, a kis gyerekek élvezik a vadkacsákat, akik ételt,(kenyeret, gyümölcsöt) fogadnak el és közel jönnek az emberhez. -------Aránylag nyitottak az emberek és mivel idegen vagyok, szívesen megosztják gondjaikat, bajaikat. Tegnap beszéltem egy édesapával, aki két fiával jött le a partra, aki elmondta egyetemi tanároknak tart továbbképzést. Több nyelven beszél bejárta a világot,(India, Mongólia, Ázsia, Fülöp szigetek, Egyesült Államok és még sok helyen megfordult). Beszélgettünk 2012 12 21 (már írtam róla korszakváltás lesz) a véleménye nem világvége várható, hanem jön egy New Age korszak, egy magasabb dimenzió,( a keleti emberek, hit gyülekezet és több vallás már készülnek rá) aki okos és felismeri jelentőségét az tovább lép, lesznek azonban olyanok, akik visszaesnek. A folyamat, nem azonnal következik be, hanem 20-30 év alatt lassan alakulva megy végbe. ------Láttam, figyel saját és gyerekei egészségére,(szusit evett pálcikával és sok gyümölcsöt), gyerekeit is módszeresen felnőttként kezelve neveli, akik szeretettel szót fogadtak apjuknak Tetszett a világról, életről alkotott felfogása véleménye. -------Beszélgettem egy indiai családdal is(három éve élnek itt Budapesten, hagyományaikat megőrizve) akik elmondták tetszik neki Magyarország a lányuk nagyon szép és több nyelven beszél. Láttam, milyen harmonikusak és kiegyensúlyozottak és tisztelet és szeretet uralkodik a családban. ------Beszélgettem egy Kínai családdal is, nekik van egy éttermük itt Békásmegyeren,(náluk szoktam étkezni, mindennap megtanít egy kínai szóra, az éttermében, ami nagyon hangulatos, van egy gyönyörű kínai festmény egy tájkép, ami lenyűgöző). Elmondta ritkán járnak haza de szívében lélekben gyakran otthon van egy kisvárosból jöttek és őrzik hagyományukat, a gyerekei már tökéletesen beszélnek magyarul . ---A parton sokféle ember élvezi a nyár és a Duna szépségét kicsit elfeledve a gondokat, bajokat,kikapcsolódva, pihenve nyaralva.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése