2023. április 13., csütörtök

A STORY ABOUT A WOLF

M 237 🖤 Első perctől kezdve követtem az M 237 kódnevű,jeladóval ellátott fiatal svájci farkas útját, mióta tavaly elindult Graubünden kantonból. Azóta megtett 1927 kilómétert,járt 3500 méter felett,átkelt az Alpokon,folyókon, autópályákon,vasútvonalakon, céltudatosan keletre tartott. Attól a megmagyarázhatatlan ösztöntől hajtva,ami mindannyiunk számára egy örök vágy,hogy társat találjon ❤️ Valahol a lelke mélyén tudhatta,hogy ezt csak valahol keleten találhatja meg,mivel az Alpokban lévő populáció annyira kicsi,hogy ott nemigen van esélye.... Ezért útra kelt. Senkit nem bántott,semminek sem ártott, és őt sem bántotta eddig senki.... Csak vándorolt ez a büszke, nemes állat. Gyalogolt határokon át fenségesen, kitartóan,négy országon keresztül. Én pedig szurkoltam neki,hogy sikerüljön megtalálni a pàrját ❤️ Amikor M 237 belépett Magyarországra, nekem nagyon rossz érzésem lett,csak nehogy baja essék,onnantól kezdve már féltettem.... Lestem a híreket,és szurkoltam neki hogy hagyja el épségben a magyar földet, és érjen célba, bárhová is tart. Tegnap hallva a híreket,még reménykedtem hogy biztos csak egy lájkvadász kacsa a hír,sajnos igaz lett. Nem sikerült neki....😥 És megint nálunk,nem élte túl Magyarországot.....😥 Mert a Szlovák határtól 3 kilóméterre, Borsod megyében, Hidasnémetinél egy Nyíregyházi "vadász-vállalkozó" kilőtte.....😡 Aztán ezt a senkinek sem ártó nemes vadat, valószínűleg megíjjedve a következményektől,feltette a "szípnagyterepjárója" platójára,és elvitte a Hernád partjára,majd mint aki jól végezte dolgát,belelökte a folyóba......😥😡 Én pedig most mélységesen szégyellem magam....😥 Helyette is, és az úgynevezett "vadász-vállakozók"helyett is...😥 Isten veled M 237😥 A te vándorlásod most véget ért😥 De ha már itt a földön nem sikerült, kívánom neked hogy találd meg a társadat az örök vadászmezőkön....🖤 Pilinszky János Fabulájával búcsúzom tőled. Hol volt, hol nem volt, élt egyszer egy magányos farkas. Magányosabb az angyaloknál. Elvetődött egyszer egy faluba, és beleszeretett az első házba, amit meglátott. Már a falát is megszerette, a kőművesek simogatását, de az ablak megállította. A szobában emberek ültek. Istenen kívül soha senki olyan szépnek nem látta őket, mint ez a tisztaszívű állat. Éjszaka aztán be is ment a házba, megállt a szoba közepén, s nem mozdult onnan soha többé. Nyitott szemmel állt egész éjszaka, s reggel is, mikor agyonverték.......🖤LÉNÁRT CSABA

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése