2020. január 22., szerda

Díszszemle a Champs-Élysées-n

Én mikor végeztem a sulival, elmentem a szakaszommal 3 napra robbantani Nimes mellé, jól szórakoztunk.----- Utána egy hétig én voltam az ügyeletes altiszt, és ez majdnem egy nepáli fogaiba került. Előttem egy héttel már felmérte a fogorvos az állomány fogainak állapotát, és ezen a napon került sor a javításokra. Engem felhívtak, hogy küldjem be a gyengélkedőre az egyik nepálit, de ilyen névvel a században 3 is akadt, és kettőnek még a keresztneve is majdnem egyforma volt. Persze, hogy véletlenül a rosszat küldtem.------ Elő volt neki írva két foghúzás, ő próbált ellene tiltakozni, de nagyon nem beszélt franciául, és a parancs, az parancs. Szerencséjére az egyik felcser a gyenguszon még az utolsó pillanatban ellenőrizte a nevet, majd felhívott, hogy inkább a másik kéne. A doki jót nevetett a dolgon, de a nepálinak nem lehetett túl vicces, halálsápadtan jött vissza a századba.------- Az országban ekkor Toulous-ban és Nimes-ben lázadt fel a gettók népe, több napig tartottak a zavargások. Marseille-ben meg az ezredünk egyik brazil légiósát támadta meg két arab, és lefújták gázzal, de a brazil kést rántott, és megszúrta mindkettőt. Az egyik nem élte túl. ------ Maliban a 2REI egyik VBCI páncélozott harcjárművét robbantotta fel egy öngyilkos merénylő, négyen sebesültek meg. A 13DBLE közben egy a bázisa ellen végrehajtott komplex támadást vert vissza, 3 sebesült árán 15 támadóval végeztek. ------ Így érkezett el július 14., a legnagyobb francia nemzeti ünnep. A gépesített katonai díszszemlén a mi ezredünk is képviseltette magát, és a századunk által küldött maroknyi katona között én is ott voltam. A század VAB-jával vonultam fel.------ Másfél héttel előtte mentünk fel Párizsba, aztán minden nap a szemlére gyakoroltunk. Az azt megelőző nap viszont gyalog volt ránk szükség, a Szenátus előtt vettünk részt egy ceremónián, én a zászló hat fős őrségében voltam. -----Ebből aztán profitáltam, mert előbb a Szenátusba hívtak meg koktélpartira, majd rögtön utána a Parlamentbe is.----- Másnap jött a nagy nap, már hajnalban kivonultunk a Champs-Élysées-re, majd órákig vártuk az indulást. Közben a légierő a színes kondenzcsíkjaival kicsit újraértelmezte a francia zászlót (azzal vicceltünk, hogy már túlságosan hozzászoktak a fehérhez), két motoros meg a díszpáholy előtt ütközött, de a felvonulás nagy része a lovasokkal és a gyalogsággal példás rendben lement. Végül nekünk is megjött az indulási parancs, és díszegyenruhában, frissen festett VAB-unkban, egyenletes sebességgel végig
gurultunk a több tízezer néző előtt a főúton, a díszpáholy előtt tisztelegtünk, álló több tucat tábornoki csillagnak, majd elszáguldottunk a helyszínről.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése