2012. augusztus 13., hétfő

AZ ÉLET KÖNYVE.

Van egy könyv egy nagy teremben, az élet könyve ez, sok-sok kép van benne, s millió fejezet, mely leírja az emberek életét, megmutatja mennyit érünk, benne van, a születésünk, s az hogy meddig élünk. Leírja szomorúságunkat, vágyainkat, örömünket, megmondja, hogy ki lesz gazdag, s ki lesz szegény közülünk. Vérből vannak a betűi, nem egy színes költemény, hisz az is benne van, hogy az élet milyen kőkemény, kegyetlen és visszataszító történetek sora, rablók, gyilkosok és elmebetegek kora. Egyik este arra jártam, s én is fellapoztam, sok mindent megértettem, amit eddig nem is tudtam Ráébredtem arra, hogy az élet nem csak játék és mese, mert szomorú volt a könyv, bánattal volt tele. Hátat fordítottam hát s el akartam indulni, de zajt hallottam, s muszáj voltam megfordulni. Kinyílt a könyv s egy sötét oldalt láttam, egyre világosabb lett, amint fölé álltam. Elolvastam lapjait, s megtöröltem arcomat, egy képet láttam magamról, s mellette a sorsomat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése