2022. október 5., szerda

TRUE STORY

Egyik nap egy nő az utcán sétált, mikor felfigyelt egy reszketeg, idős bácsira, aki lehajtott fejjel bámult maga elé!! A bácsi döbbenetesen szakadt és koszos ruhát viselt!!! A többi járókelő egy pillantást sem vetett a hajléktalanra, pedig nagyon hideg volt azon a reggelen, és a bácsi testét szakadt ruháin kívül csak egy lyukas pokróc védte! A nő odalépett hozzá, és megkérdezte: – Uram, jól van? – Nem igazán... – válaszolta a bácsi erőtlen hangon. A nő elmosolyodott, majd megfogta a bácsi karját... Az öreg megijedt: – Mit csinál, hölgyem?! Hagyjon engem békén!!! Egy rendőr észrevette az esetet, majd odament. – Valami probléma van, hölgyem? – Nincs semmi baj, csak szeretném talpra állítani ezt az idős urat, segítene? – Ismerem ezt az öreget, jó pár éve az utcán van már. Mit akar csinálni vele?! – Látja ott azt az éttermet? Szeretnék venni neki valami meleg ételt, hogy felmelegedjen. – Maga megőrült!!! Én oda be nem megyek – szólalt meg a bácsi. De két erős kar körülfogta, és felemelte őt!! Bementek a kicsi, de puccos étterembe, és leültették a bácsit egy asztalhoz… Az étterem tulajdonosa rögtön ott termett, és magából kikelve ordította: – Ide nem engedünk be mocskos hajléktalanokat, mert elriasztják a vendégeket!!! Szegény öreg szomorúan elmosolyodott: – Na, ezért nem szeretek ide járni – mondta csendesen. A nő viszont nem hagyta annyiban!!! Odalépett a tulajdonoshoz és közelről a szemébe nézett: – Látja azt az irodaházat ott szemben? Az egy nagy multicégnek a székháza! – Igen, hetente szoktak összejöveteleket szervezni az éttermemben - mondta az étterem tulajdonosa. – És mennyi bevételt kap ettől a cégtől? – Miért érdekli az magát? – Csak azért, mert én vagyok annak a cégnek az igazgatója!! – felelte a nő. A tulajdonosnak elállt a szava!! A nő pedig nemes egyszerűséggel odafordult a rendőrhöz, és megkérdezte, hogy akarna-e velük reggelizni. – Nem, köszönöm, szolgálatban vagyok – válaszolta a rendőr. – Legalább egy kávét igyon meg velünk – kérlelte a nő. – Rendben, hölgyem, azt elfogadom!! – felelte a rendőr katonásan! A tulajdonos elment kávét készíteni… – Jól helyre tette!! – mondta a rendőr elismerően. A nő mosolyogva a hajléktalan bácsira nézett: – Maga valamikor itt dolgozott. Emlékszem az arcára. Szét voltam fagyva, bejöttem ide, szinte éhen haltam, annyira éhes voltam. Nagyon rossz periódusban voltam, szinte én is az utcán végeztem mint maga. – Nem létezik, hogy egy ilyen sikeres üzletasszony, majdnem az utcára került!! – ámuldozott a rendőr. – Húszéves lehettem. Eljöttem a városba, hogy munkát találjak, de senki sem vett fel! Nem volt, miből fizessem az albérletet, így kidobtak! Nem volt hová mennem. Órákig mászkáltam az utcán, teljesen átfagytam, éhes voltam… Megláttam ezt a helyet, és gondoltam bejövök, hátha kapok egy tányér meleg levest. – Már emlékszem!!!! – kiáltott a bácsi. – Megkérdezte, hogy pár órás mosogatásért kaphatna-e egy tányér ételt. Azt feleltem, hogy „ez nem egyezik az étterem működési szabályzatával.” – És akkor maga a világ legnagyobb szendvicsével jött ki a konyhából, meleg volt és isteni finom!!! – folytatta a történetet a nő. – És hogy jutott ilyen magasra?!- kérdezte ámuldozva a bácsi. – Azon a napon végre találtam munkát… Rengeteget güriztem, hogy el tudjam indítani a saját cégemet!! Ha végzett a reggelivel, akkor jöjjön át, keresse meg ezt az embert (egy névjegyet nyújtott át a bácsinak). Biztosan tudunk munkát találni önnek, sőt még előleget is adunk, hogy ruhát vehessen belőle!! – Hogy tudom én ezt meghálálni magának? – kérdezte könnyes szemmel a bácsi? – Istennek köszönje meg, hogy találkoztunk! – felelte a nő.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése